02-06-2020
VoIP-telefonie: ontdek de voordelen voor je bedrijf!
Steeds meer kmo’s maken de overstap van vaste telefonie naar VoIP-telefonie. Heel vaak zien we dat de overstap gebeurt vanuit twee belangrijke aspecten:
- Het levert een aantal praktische voordelen op.
- Ook financieel gezien is het een stuk aantrekkelijker.
Maar wat is VoIP-telefonie? En welke voordelen kun je er allemaal uit halen?
Ontdek het hier!
Wat is VoIP-telefonie?
De term VoIP betekent ‘Voice over Internet Protocol’. Dit wil zeggen dat je je telefoongesprekken via een IP-netwerk doorstuurt. Je hebt met andere woorden dus geen dure, fysieke telefooncentrale meer nodig, aangezien je je telefoongesprekken overbrengt via een high speed internetverbinding.
Bovendien zijn er met VoIP-telefonie twee opties mogelijk, waardoor je dus zelf kan kiezen welke optie voor jouw onderneming het beste werkt. Zo kan je:
- Gebruik maken van VoIP-apparatuur en deze aansluiten op je router;
- Bellen via een applicatie op je computer of je smartphone. Bekende voorbeelden van software die werken op basis van VoIP-telefonie, zijn Skype en Whatsapp
Wat zijn de voordelen van VoIP-telefonie?
VoIP biedt tal van voordelen voor jouw onderneming. Het is namelijk een eenvoudige, flexibele en betaalbare oplossing die je telefoonrekening drastisch verlaagt en het beheer sterk vereenvoudigt.
We lichten dit hieronder kort voor je toe:
1. Financiële oplossing
Je hebt slechts één virtuele VoIP-telefooncentrale nodig voor al je locaties in plaats van één vaste telefooncentrale per locatie. Daarnaast zijn gesprekken via VoIP-telefonie veel goedkoper dan gesprekken via een vaste lijn. Dat maakt VoIP-telefonie financieel stukken interessanter.
2. Flexibele oplossing
Je bent niet meer afhankelijk van je vaste lijn, aangezien je VoIP-telefonie op meerdere toestellen kan installeren. Daardoor ben je overal en altijd bereikbaar, of je nu op kantoor werkt of van thuis uit. Het enige dat je nodig hebt, is je computer, laptop of smartphone voor je neus.
Met VoIP-telefonie mis je geen enkel belangrijk gesprek meer.
3. Eenvoudige oplossing
Doordat de software van je VoIP-telefonie op je computer staat, kun je het gemakkelijk koppelen aan je CRM-systeem of ERP-pakket. Op die manier zorg je voor een frictieloos telefoongesprek tussen klanten en je medewerkers.
Daarnaast is deze vorm van telefonie ook zeer handig wanneer je nieuwe medewerkers aanwerft of een nieuw kantoor aankoopt. In plaats van de hele infrastructuur voor vaste telefonie in orde te brengen, heb je nu genoeg aan de installatie van je VoIP-telefooncentrale op de plaatselijke toestellen.
Je kunt snel schakelen, waardoor je zo weinig mogelijk tijd verliest.
De mogelijkheden van 3CX
Interesse in VoIP-telefonie? Bij ECX zijn we sterke voorstander van 3CX.
3CX is het softwarepakket bij uitstek wat internettelefonie betreft, en kan zowel op een lokale server, als in de cloud gebruikt worden.
Je haalt met dit telefoonsysteem een moderne en geavanceerde oplossing in je onderneming, waarbij je onder meer geniet van:
- Lagere telefoniekosten
- Gemakkelijke en snelle installatie op alle besturingssystemen
- Gebruiksvriendelijkheid
- Grote toegankelijkheid vanop meerdere apparaten
- Integratie met de meeste CRM-systemen
- Maximale kost van € 1,15 per maand/gebruiker
Ga van start met VoIP-telefonie!
Je hebt nu een stoomcursus VoIP-telefonie achter de rug. Ben je benieuwd naar wat het voor jou en je bedrijf kan betekenen?
Contacteer ons voor meer info! Onze IT-specialisten staan voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden en helpen je graag verder.
Wij zorgen voor een vlotte werking
Neem contact op voor meer informatie of maak een afspraak.
Contacteer ons