Diensten

VoIP

Vroeger gebruikten we massaal vaste telefonie. Maar tegenwoordig stappen steeds meer bedrijven over naar VoIP-telefonie. De redenen daarvoor zijn simpel. Het is budgettair een meer aantrekkelijke oplossing én het levert je aardig wat praktische voordelen op in vergelijking met de klassieke methode!

Wat is VoIP?

VoIP staat voor ‘Voice over Internet Protocol’. Dat lijkt een hele mond vol, maar eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je internetlijnen gebruikt om te bellen.

Hierbij maak je geen gebruik meer van een fysieke telefooncentrale:

  • je maakt gebruik van VoIP-apparatuur die aangesloten is op je router;
  • je belt via een app op je computer of smartphone. Denk dan bijvoorbeeld aan Skype en Whatsapp
VoIP-telefonie
Helpdesk

Voordelen van VoIP

Er zijn verschillende redenen waarom zoveel bedrijven de overstap naar VoIP nemen.

  • Het eerste voordeel ervan is dat het financieel erg interessante mogelijkheden biedt. Wanneer je via VOIP belt geniet je namelijk van erg lage tarieven, zowel voor binnenlandse als buitenlandse oproepen.
  • Bovendien heb je niet langer een fysieke telefooncentrale per locatie nodig. Je bundelt alle locaties in één virtuele VoIP-telefooncentrale. Dat maakt VoIP niet alleen financieel interessant, maar het maakt heel het gebeuren ook stukken overzichtelijker.
  • Daarnaast ben je enorm flexibel met VoIP. Voordien had je een vaste lijn die je maar op één manier kon gebruiken. Dat hing dan af van waar je vaste toestel stond. Maar met VoIP bel je van waar je maar wilt. Het enige dat je nodig hebt, is je computer of smartphone en een internetverbinding.
  • Tot slot is VoIP ook eenvoudig! Heel het systeem koppel je gemakkelijk aan je ERP-pakket of CRM-systeem. Zo harmoniseer en optimaliseer je de telefoongesprekken die je onderling of met klanten voert.

3CX Telefonie: de ideale oplossing voor jouw onderneming

Wij maken steevast gebruik van 3CX Telefonie. Dat is hét softwarepakket bij uitstek voor VoIP.

Deze moderne en geavanceerde oplossing biedt je onder andere:

  • dalende telefoniekosten
  • vlotte installatie
  • gebruiksgemak
  • flexibiliteit
  • integratie met de meest courante CRM-systemen en ERP-pakketten
  • maximale kost van € 1,15 per gebruiker

Klaar voor VoIP-telefonie?

Zo zie je maar. Telefonie evolueert net zo snel als andere technologische toepassingen. Hoe beter je je onderneming inricht op basis van de veranderingen, hoe sneller je er de vruchten van plukt.

Werk je zelf nog met een vaste lijn of ben je niet tevreden van je huidige VoIP-oplossing? Contacteer ons! Dan kijken we samen hoe VoIP de kwaliteit van je telefonie verbetert en optimaliseert!

Contacteer ons

Benieuwd wat ECX voor jou kan betekenen? Neem nu vrijblijvend contact op, dan bekijken we samen de mogelijkheden.

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder